جهت عضویت در گروه فنی ویپ کلیک کنید

ویپ چیست؟

گوشی تصویری ویپ

gxv3175_grandstream

به نام خدا

از ابتدای طراحی شبکه های کامپیوتری وقابلیت های بالای آن ایده استفاده از شبکه به عنوان تلفن در این زمینه مطرح و بگونه های مختلفی مورد استفاده قرار گرفت. تا به امروز که این ایده به شکل voip(voice over internet protocol) مطرح و اجرایی و به شدت مورد استقبال قرار گرفت. نمونه هایی از این تکنولوژی را شرکت های بزرگی از جمله CISCO,IETF,ITUT,SKYPE معرفی واجرایی ساختند وحتی google درgoogle talk برای جذب مشتری به هر عضو از دامنه اش یک دلار آمریکا رایگان اعتبار داده تا مشترکین با استفاده از این تکنولوژی مجذوب کیفیت ،قیمت، خدمات و… آن گردند. امروزه در ایران هم این تکنولوژی پیشرفت بسزایی داشته تا آنجا که کارت های تلفن اعتباری بین الملل رواج یافته و حتی در تبلیغات شرکت های ارائه دهنده voip نیز بر روی صورت حسابهای تلفن شرکت مخابرات به این نکته اشاره مینماید که” با شماره گیری کد خاصی در ابتدای تلفن بین الملل در مکالمات خود کاهش قیمت را حس نمایید” که این خود جای بسی تامل است که ارائه دهنده تلفن چون نمی تواند در مقابل این تکنولوژی بایستد با آن همکاری تنگا تنگی برقرار نموده است. این تکنولوژی امکانات فوق العاده ای در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد که گوشه ای از امکانات این IP-PBX علاوه بر قابلیت های یکدستگاه سانترال معمولی بشرح زیر میباشد :

۱٫ ارتباط با مشترکین از طریق خطوط شبکه بصورت داخلی

۲٫استفاده از تلفن های معمولی و sip phone ها .

۳٫ استفاده از softphone به منظور کاهش هزینه در خریداری

sip phone . 4. تعریف شماره داخلی بر روی گوشیهای تلفن همراه دارای سیستم عامل های اندروید و ویندوز موبایل و آیفن و تلفن های sip phone wireless با قابلیت شماره گیری شهری

۵٫ قابلیت تعریف دسترسی یا عدم دسترسی مشترکین به خطوط شهری و بین شهری و بین الملل .

۶٫ ایجاد شماره های داخلی بدون محدودیت .

۷٫ امکان تهیه گزارش ریزمکالمات برای کاربران

. ۸قابلیت راه اندازی سیستم تلفن گویا برای مشتریان .

۹٫ قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری برای مشترکین

۱۰.قابلیت برقراری کنفرانس صوتی بین مشترکین .

۱۱.قابلیت دریافت پیام از مشتریان و ذخیره در صندوق صوتی .

۱۲. قابلیت ارسال پیام های صندوق صوتی به ایمیل مدیر سرور .

۱۳. قابلیت ایجاد ارتباط متنی بین مشترکین شبکه .

۱۴.قابلیت انتقال تماس به شماره های داخلی ، شهری یا بین شهری .

۱۵. قابلیت استفاده از سرویس

Night Mode . 16.

۱۷. قابلیت ضبط مکالمات ورودی و خروجی . (با توجه به نیاز به پردازش بالا و ایجاد فضای زیاد برای ضبط مکالمات فعال سازی این امکان در سیستم های معمولی توصیه نمیگردد)

قابلیت فعال سازی سرویس DND (مزاحم نشوید) .

۱۸. قابلیت ایجاد صف انتظار .

۱۹. قابلیت ایجاد مرکز پاسخگویی برای مشتریان .

۲۰. قابلیت برقرای تماس توسط سرور با مشترکین و پخش پیام ضبط شده .

۲۱. قابلیت تعریف شماره های خاص به منظور عدم پذیرش آنها

۲۲. قابلیت ایجاد و محاسبه هزینه مکالمه . ( قابل استفاده برای هتلها و مراکز اقامتی )

۲۳ .قابلیت دریافت و ارسال فکس

۲۴. قابلیت انتقال تماس ورودی مدیر به منشی .

۲۵. قابلیت پشتیبانی سرور از راه دور .

۲۶. قابلیت CALLER ID برای کلیه مشترکین .

۲۷. امنیت مکالمات مشترکین .

۲۸.قابلیت استفاده از سیستم CALLBACK به منظور مدیریت هزینه تماس کارکنان مجموعه .

۲۹.مدیریت در استفاده بهینه از خطوط تلفن برای برقراری تماس شهری و بین شهری و بین الملل با اولویت .

۳۰-قابلیت paging برای مدیران

۳۱-قابلیت intercom یا تماس فوری در مد های مختلف

اینجانب نیز در همین راستا برای مراکز مدرنی که نیاز به این تکنولوژی دارند، آماده همکاری صمیمانه می باشد. باتشکر از حسن توجه شما سید مجتبی نجفی مقدم

تلفن تماس: ۰۹۳۵۳۶۶۶۰۳۳

ایمیل:seyedmnmf[at]gmail[dot]com

 

دسته: آموزش

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.